Kendi Animasyonunuzu Oluşturmak

Status
Not open for further replies.
4 Takip Edilen
5 Takipçi

Ares

Administrator

Aug 12, 2021

11 Mesaj

10 Tepki

1 Çözüm

3

İlk Mesaj

No reward!

No reward!

No reward!

No reward!

Joined
Aug 12, 2021
Messages
11
Solutions
1
Reaction score
10
Points
3
Başlamak için neye ihtiyacım var?

Bu, elbette 361.
Pedleri ve iskeletleri dışa aktarmak için 25.
120 eklentisi yüklü 3ds Max.
Animasyon tarama ve önizleme için 54.
Biraz boş zaman ve sabır.
Bir teçhizat hazırlama ve oluşturma
Bu noktada 3ds Max, GIMS ve OpenIV'in kurulu olmasını bekliyoruz. Ayrıca, minimum modlama bilgisine sahip olduğunuzu varsayıyoruz.

1. AnimKit'i ve 3ds Max eklentimizi yükleme.
2. Ped modeli ve dokuları 3ds Max'e aktarma.
3. Ped'den basit bir teçhizat yapmak.
Özel bir animasyon oluşturma
Bunu okumadan önce eğitimin "Teçhizat hazırlama ve oluşturma" bölümünü bitirmenizi bekliyoruz.

1. Basit bir animasyon oluşturma.
2. Animasyonu #cd dosyası olarak dışa aktarma.
3. Animasyonu oyuna aktarma ve oynama.
Oyun içi animasyonları düzenleme
Şimdi mevcut animasyonları düzenleme hakkında konuşalım. Kaçırdıysanız, bu eğitimin “Teçhizat hazırlama ve oluşturma” bölümünü okumanız gerektiğini unutmayın.

1. Animasyonu AnimKit için bir varlık olarak içe aktarma.
2. Belirli bir klip için animasyon bulma ve bunu 3ds Max'e aktarma.
3. Teçhizatın canlandırılması ve oyuna geri aktarılması.
AnimKit'e derinlemesine dalın
AnimKit'in her bir işlevine bakalım.

1. Ana menü penceresi.
2. Varlık oluşturma penceresi.
3. Varlık düzenleme penceresi.
4. Eklenti yönetimi penceresi.
Klipleri ve animasyonları anlama
RAGE'de, animasyon/klip verilerini depolayan en az 2 bilinen format türü vardır. Animasyon Sözlüğü (.#ad) ve Klip Sözlüğü (.#cd). GTA IV ve Red Dead Redemption 1'de Animasyon Sözlüğü kullanılıyordu. Max Payne 3 Rockstar, bunun yerine Klip Sözlüklerini kullanıyordu. Red Dead Redemption 2'de her ikisini de tanıttılar, ancak bizim durumumuz bu değil. Uzun lafın kısası, klip sözlüğü formatı (.#cd) hem klip meta verilerini hem de animasyon verilerini içerir.

“Animasyon verileri” oyunun iskelet/uv/vb.'yi canlandırmak için kullanacağı her şeyi saklar: kemik dönüşümleri, döndürmeler, iz türleri vb. Animasyonlar diğer animasyonlara ve kliplere bağlı değildir.

"Klip meta verileri", oyunda gerçek animasyon verilerinin hangi bölümünün oynatılacağını, hızını, olaylar, sesler vb. gibi özelliklerini saklayan meta bilgilerdir. Bir klip, bir veya daha fazla animasyona bağlanmalıdır. Tek bir klip aynı anda birden fazla animasyon kullanabilir, oyun parçaları karıştırır ve hepsini aynı anda çalar. Örneğin, Rockstar geliştiricileri genellikle parmakları ve yüz verilerini ayrı animasyonlara böler ve ardından hepsini tek bir klibe bağlar. Aynı animasyonu farklı zamanlamalarla da yeniden kullanabilirsiniz. Klipler, animasyonu ne zaman başlatmak ve ne zaman bitirmek istediğinizi tanımlamanıza olanak tanır. TASK_PLAY_ANIM (ve vb) yerlilerini kullanarak animasyonları oynatırken, aslında animasyon adını değil klip adını belirtirsiniz.
 
Status
Not open for further replies.

Topics

335

Messages

519

Members

3,708

Latest member

io_sim

Top